حقوق رقابت و آیین دادرسی آن عبدالحمید مرتضوی

0

مولف : عبدالحمید مرتضوی

ناشر : قوه قضائیه

نوبت انتشار : اول

سال انتشار : 1402

قطع : وزیری

تعداد صفحه : 511

جلد : گالینگور

شابک : 9786004802840

۵۴۰,۰۰۰ تومان

توضیحات

حقوق رقابت و آیین دادرسی آن عبدالحمید مرتضوی

رقابت از یک سو بر پایه تجارت و رقابت در تجارت نهاده شده و از سویی نیز با حقوق مرتبط است و در واقع یک علم بین رشته‌ای است که رابط بین اقتصاد و حقوق است. نیازهای روز موضوع، زمینه تهیه مقالات را فراهم نموده و تلاش برخی محققان برای پاسخ به ابهامات موجود بدواً در قالب نوشتار کوتاه پا به عرصه گذاشته و به تدریج تألیف کتب در این زمینه آغاز شده است.

اساساً حقوق رقابت تاکنون برخلاف سایر مسائل حقوقی، فاقد دو بخش اصلی مسائل ماهوی و دادرسی آن بوده است و به همین دلیل در این کتاب تلاش شده تا با تکیه بر قانون اجرای سیاست­‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصاً در مفاهیم و مبانی، علاوه بر پردازش مسائل ماهوی، به دادرسی آن نیز پرداخته شود. موضوعات مبتلابهی همچون تأثیر اقدامات ضد رقابتی بر قرارداد یا شرط بنایی، روند رسیدگی‌ها و ماهیت قضایی یا شبه قضایی و یا بالأخره ماهیت اداری شورای رقابت از این حیث که در موارد متعددی؛ از جمله نحوه اجرای رأی، امکان اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بر تصمیمات شورای رقابت، امکان مداخله دیوان عدالت اداری و نیز عدم امکان بازداشت محکوم‌علیه ممتنع از اجرای آرای شورای رقابت نکاتی است که مورد لحاظ واقع شده است. ضمن این­که بعضاً به ویژه از حیث جبران خسارت ناشی از رویه ضد رقابتی، پرونده­های حقوق رقابت در محاکم دادگستری نیز مطرح می­شود. لذا کوشش شده تا نحوه رسیدگی به دعاوی مدنی در این بخش، خصوصاً نحوه طرح دعوا و دفاع به نحو مفصل­تری بحث شود تا نگرش جدید در این زمینه را آشکار سازد.

همچنین در این اثر تلاش شده است که بحث به صورت علمی و کاربردی باشد تا برای محققان، دانشجویان و علمای حقوق و اقتصاد مفید بوده و همچنین برای اشخاصی که در زمینه حقوق رقابت به صورت کاربردی فعالیت دارند نیز مؤثر واقع شود. به همین لحاظ در طرح بحث، پس از پیروی از شیوه مرسوم در بیان مفاهیم، سوابق و مبانی، به تدریج به مباحث اساسی موضوع این کتاب؛ یعنی دادرسی حقوق رقابت با بیان مراجع قضاوتی مربوط، شیوه رسیدگی و انشای رأی و اعتراض به آرا و نهایتاً اجرای احکام مراجع مربوط پرداخته می­شود.

قیمت و ارزش خرید
بد
کیفیت و کارایی
بد
قابلیت ها و امکانات
بد
ظاهر و زیبایی
بد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا خرید این محصول را به دوستانتان پیشنهاد می کنید؟

افزودن

افزودن

ارزیابی کاربران از " حقوق رقابت و آیین دادرسی آن عبدالحمید مرتضوی "
0
حقوق رقابت و آیین دادرسی آن عبدالحمید مرتضوی
قیمت و ارزش خرید (0 از 5 ) 0 نظر
کیفیت و کارایی (0 از 5 ) 0 نظر
قابلیت ها و امکانات (0 از 5 ) 0 نظر
ظاهر و زیبایی (0 از 5 ) 0 نظر

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.