7%

خسارت تاخیر تادیه در رویه قضایی

0

مولف : رضا خشنودی، اکبر میرزانژاد جویباری

ناشر : قوه قضائیه

نوبت انتشار : چهارم

سال انتشار :  1402

جلد : شومیز

قطع : رقعی

تعداد صفحه : 304

شابک : 9786229700662

Original price was: ۱۵۰,۰۰۰ تومان.Current price is: ۱۴۰,۰۰۰ تومان.

توضیحات

خسارت تاخیر تادیه در رویه قضایی

از جمله مباحث و موضوعات بسیار مهم در رویه قضایی ما نهاد خسارت تأخیر تأدیه است. این نهاد یکی از ضمانت اجراهای مؤثر برای جلوگیری از نقض تعهدات پولی به شمار می‌رود.

کتاب حاضر تلفیقی از دو طرح پژوهشی جداگانه برای مطالعه رویه قضایی ایران و فرانسه در باب خسارت تأخیر تأدیه است که به نحو اجمال دیدگاه­‌های اساسی موجود درباره ماهیت و مبنای این نهاد حقوقی در حقوق ایران و فرانسه و همچنین جایگاه و قلمرو خسارات قابل جبران ناشی از تأخیر در پرداخت تعهدات پولی در حقوق فرانسه را مورد بررسی قرار داده است. البته مطالعه حقوق ایران مبتنی بر رویه قضایی محور اصلی تحقیق حاضر بوده؛ لکن در حد امکان و اقتضای موضوع، جنبه تطبیقی مسأله به ویژه با تمرکز بر حقوق فرانسه مورد مطالعه جدی قرار گرفته است.

در این کتاب با تمرکز بر رویه قضایی ایران و فرانسه و نقد و تحلیل آن به پرسش­‌های مرتبط با تأسیس حقوقی خسارت تأخیر تأدیه پاسخ داده شده یا در خصوص آن توضیح دقیق ارائه شده است. در این راستا آرای صادره از دادگاه‌­های نخستین و تجدید نظر استان تهران در سال­‌های ۹۱ تا ۹۴ مورد بررسی قرار گرفته است؛ لکن در بعضی موارد به لحاظ اهمیت موضوع یا جالب بودن مفاد رأی، در فرآیند اصلاح و تکمیل کار به برخی از آرای دادگاه شهرستان­‌های دیگر و مربوط به سال­‌هایی غیر از چهار سال مذکور مراجعه شده است و نهایتاً نیز به ارائه نتایج و دستاوردهای اساسی پرداخته شده است.

تقسیم­‌بندی مطالب و مباحث کتاب بر اساس پرسش­‌ها و مسائل مطرح­‌شده در رویه قضایی ایران صورت گرفته و در واقع مطالعه حقوق ایران مبتنی بر رویه قضایی ایران صورت گرفته است. ضمناً این تحقیق به لحاط نوع  و روش مطالعه علمی رویه قضایی ایران نیز دارای دقت و نوآوری‌­هایی است.

قیمت و ارزش خرید
بد
کیفیت و کارایی
بد
قابلیت ها و امکانات
بد
ظاهر و زیبایی
بد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا خرید این محصول را به دوستانتان پیشنهاد می کنید؟

افزودن

افزودن

ارزیابی کاربران از " خسارت تاخیر تادیه در رویه قضایی "
0
خسارت تاخیر تادیه در رویه قضایی
قیمت و ارزش خرید (0 از 5 ) 0 نظر
کیفیت و کارایی (0 از 5 ) 0 نظر
قابلیت ها و امکانات (0 از 5 ) 0 نظر
ظاهر و زیبایی (0 از 5 ) 0 نظر

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.